Saturday, December 24, 2011

Remaja SPM terbunuh, motosikal rempuh lori

MUAR - Seorang remaja yang sedang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) maut apabila motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah lori di Km 10, Jalan Muar-Pagoh, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Muar ACP Nasir Ramli berkata Hafiz Idris, 18, dari Parit Kadir, Bukit Pasir di sini, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

"Kemalangan berlaku pada pukul 3.30 petang ketika Hafiz yang dalam perjalanan dari arah Muar ke Pekan Bukit Pasir, melanggar belakang sebuah lori seberat satu tan di laluan sama," katanya ketika dihubungi, di sini.

Sementara itu, Nasir berkata dalam kemalangan berasingan, seorang kelindan lori terbunuh apabila lori yang dinaikinya terlibat dalam kemalangan yang membabitkan tiga buah kenderaan di Pekan Bukit Pasir, hari ini.

Beliau berkata dalam kejadian pukul 10.20 pagi itu, lori yang dinaiki Abdul Raof Abdul Rashid, 38, dari arah Pekan Bukit Pasir menghala ke Pagoh dikatakan dilanggar dari belakang oleh sebuah kereta, sebelum dirempuh sebuah treler dari arah bertentangan.

Katanya Abdul Raof yang tersepit di tempat duduk sebelah pemandu, meninggal dunia di tempat kejadian manakala dua rakannya yang cedera dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah di sini, untuk rawatan. - Bernama

24 Dis 2011

0 comments:

Post a Comment