Sunday, December 4, 2011

Mahu jadi tentera

MUAR: “Saya tidak sangka dipilih pelatih terbaik, ia menguatkan lagi impian untuk menyertai Angkatan Tentera Malaysia (ATM),” kata Rusydi Abu Bakar, 18, pelatih keseluruhan terbaik Kumpulan 3, Siri 8 Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Kem Nasuha, Pagoh, di sini, kelmarin.

Rusydi berkata, dia terkejut ketika namanya diumumkan sebagai pelatih terbaik keseluruhan latihan kali ini dan menganggapnya sebagai pencapaian di luar jangkaan.

Katanya, pelatih lain turut menunjukkan prestasi cemerlang dan dia berasa terharu kerana diberi pengiktirafan itu.

“Tawaran menyertai PLKN sememangnya saya nantikan. Saya gemar aktiviti lasak dan banyak terbabit dalam kegiatan seperti itu ketika di sekolah. Peluang mengikuti latihan ini saya manfaatkan sepenuhnya untuk menimba sebanyak mungkin pengalaman,” katanya.

Menurut anak kelahiran Batu Berendam, Melaka itu lagi, pengalaman tiga bulan dalam program itu mencetuskan minatnya untuk menyertai ATM.

Katanya, modul latihan dipelajari di kem latihan itu memberi aura baru kepada dirinya untuk lebih berdisiplin serta sayangkan tanah air.

“Saya berazam mengekalkan semua elemen yang diterapkan sepanjang program ini bagi menjadi contoh terbaik kepada masyarakat dan jika berpeluang, mahu menabur bakti dengan menyertai ATM,” katanya.

Sementara itu, Komander Kem Nasuha, Leftenen Kolonel Razali Basri berkata, semua 168 pelatih PLKN berjaya menunjukkan komitmen dan dedikasi cemerlang sepanjang program.

myMetro
4 Dis 2011

0 comments:

Post a Comment