Thursday, May 5, 2011

"Along nak berhenti kerja"

MUAR – “Mak, along nak berhenti kerja,” merupakan kata-kata terakhir Mohamad Shazwan Zainal, 23, kepada ibunya sehari sebelum dia menemui ajal selepas terbabit kemalangan di Jalan Bakri Batu 4, Bakri, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.10 petang itu, Mohamad Shazwan yang menunggang motosikal jenis Modenas Karisma dalam perjalanan pulang berehat dari tempat kerjanya di Bakri Batu 1 ke rumah keluarganya di Bakri Batu 5.

Bagaimanapun, setibanya di tempat kejadian motosikal mangsa dipercayai merempuh belakang lori yang membelok ke dalam kilang berhampiran.

Kedua-dua kenderaan tersebut datang dari arah yang sama iaitu dari Muar menuju ke Bakri.

Akibat rempuhan tersebut, motosikal yang ditunggangi mangsa hilang kawalan dan mangsa tercampak ke atas jalan raya.

Ibu mangsa, Sarihan Basir, 45, berkata, beliau tidak menyangka hasrat anaknya untuk berhenti kerja menjadi petanda Mohamad Shazwan akan pergi buat selama-lamanya.

Menurutnya, anaknya itu bekerja sambilan di Bakri sebelum menyambung semula pengajian tidak lama lagi.

“Saya sangat terkilan Mohamad Shazwan tidak sempat untuk menghadiri majlis konvokesyennya pada November depan,” katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, mangsa mengalami kecederaan parah di kepada dan meninggal dunia serta-merta di tempat kejadian.

“Pemandu lori tersebut tidak mengalami sebarang kecederaan dan mayat mangsa dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) untuk bedah siasat.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sinar Harian
5 Mei 2011

0 comments:

Post a Comment