Wednesday, August 20, 2014

Kebajikan PVATM terbela selepas dapat geran

MUAR - Kebajikan anggota Persatuan Veteran Angkatan Tentera Malaysia (PVATM) lebih terbela selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersetuju memperuntukkan dana sejumlah RM1.5 juta dalam bentuk geran kepada persatuan itu.

Pengerusi PVATM Laksamana (B), Tan Sri Anwar Mohd Nor berkata, Najib bersetuju memberi peruntukan tersebut selepas mendengar isu dan masalah yang dihadapi veteran ATM dalam satu pertemuan Julai lalu.

"Antara masalah veteran ATM ialah tidak memiliki rumah sendiri kerana tidak mampu," katanya ketika berucap pada Sambutan Aidilfitri PVATM dan Perasmian Bangunan Baharu PVATM Cawangan Muar di sini hari ini.

Perasmian bangunan itu disempurnakan Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Selain itu Anwar berkata, PVATM turut meminta agar bantuan kos sara hidup yang diberikan Jabatan Hal Ehwal Veteran (JHEV) dan pencen kepada veteran ATM yang mengalami kecacatan atau hilang upaya kekal berjumlah RM150 sebulan, dinaikkan.

Beliau berkata, luahan persatuan mengenai bantuan pendidikan anak veteran ATM untuk memasuki Institut Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) juga didengari perdana menteri. - Bernama

17 Ogos 2014

0 comments:

Post a Comment