Friday, August 8, 2014

Pasangan sehidup semati

MUAR – Sepasang suami isteri maut selepas treler yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan yang membabitkan empat kenderaan di Kilometer 145 Lebuh Raya Utara  Selatan arah utara, semalam.

Kejadian jam 1.30 pagi itu berlaku  berhampiran  kawasan hentian rehat dan rawat (R&R) Pagoh selepas treler berkenaan melanggar sebuah lori tangki menyebabkan pemandunya, Lokman Nulhakim Yatin, 27, dan isterinya, Nurizma Seliman, 26, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah pada badan dan kepala.

Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Azman Ayob berkata, kemalangan dipercayai berlaku selepas sebuah bas dari Singapura melanggar  pembahagi jalan sebelum memberhentikan kenderaan di bahagian kanan lebuh raya.

Menurutnya, bas yang  membawa 27 penumpang termasuk penumpang dari Bangladesh dan Malaysia itu dalam perjalanan dari Singapura ke Kuala Lumpur.

“Sebuah lori tiga tan dan sebuah lori tangki yang berada di laluan sama kemudiannya memperlahankan kenderaan.

“Malangnya, treler yang dinaiki mangsa yang sarat membawa muatan siling rumah itu gagal mengelak lalu merempuh belakang lori tangki itu,” katanya.

Katanya, rempuhan kuat menyebabkan bahagian hadapan treler berkenaan remuk teruk dan mangsa serta isterinya tersepit di tempat duduk masing-masing.

“Mangsa berasal dari Felda  Tunggal, Kota Tinggi dan isterinya dari Felda Sening, Kota Tinggi, dihantar ke Hospital Sultanah Fatimah (HPSF) ,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Muar, Shafie Hashim berkata, lapan anggota bomba bersama  sebuah jentera dikejarkan ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan kecemasan jam 1.37 pagi.

Katanya, semasa tiba, hanya ada dua kenderaan di lokasi kejadian iaitu lori tangki dan treler mangsa.  Kedua-dua mangsa masih berada dalam treler tersebut.

“Mangsa lelaki didapati meninggal dunia, manakala wanita terbabit masih bernyawa, tetapi lemah akibat tersepit di tempat duduk penumpang,” katanya.

Katanya, wanita terbabit menghembuskan nafas  45 minit selepas dibawa keluar daripada treler berkenaan.

Sinar Harian
8 Ogos 2014

0 comments:

Post a Comment