Wednesday, August 20, 2014

Penderitaan rakyat Palestin terus dapat perhatian

Kelab Putera 1Malaysia sebelum memulakan program program ‘Trail 4 Gaza’.

MUAR – Penderitaan penduduk Palestin yang diserang rejim Zionis sejak awal Julai lalu terus mendapat perhatian penduduk negara ini melalui pemberian pelbagai bantuan sebagai simbol keprihatinan.

Terkini, Kelab Peminat Motorcross Pagoh tampil menyumbang RM2,020 menerusi Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) dalam satu majlis ringkas di Pagoh dekat sini, kelmarin.

Pengerusinya, A Rahim Othman berkata, sumbangan itu hasil kutipan selama empat hari daripada lebih 200 ahli kelab tersebut yang terpanggil menghulurkan bantuan bagi membantu penduduk Gaza.

“Walaupun jumlahnya kutipan tidak banyak, kami gembira kerana dapat membantu meringankan beban ditanggung mereka.

“Kita amat terkesan melihat penderitaan mereka yang diperlakukan kejam tanpa perikemanusiaan oleh Zionis melalui media massa dan elektronik,” katanya.

Menurutnya, kelab itu juga akan mengadakan program ‘Trail 4 Gaza’ iaitu aktiviti menunggang motosikal dari Pagoh ke Maokil sebagai simbolik sokongan terhadap perjuangan rakyat di Gaza yang melibatkan kira-kira 50 ahli kelab.

“Kita mungkin akan mengadakan kutipan sekali lagi apabila usaha ini mendapat sambutan baik daripada ahli dan penduduk setempat,” katanya.

Sementara itu, Exco KP1M, Arif Faiz Zainudin berkata, walaupun KP1M mempunyai peruntukan sendiri untuk tujuan bantuan kemanusiaan di Gaza, pihaknya tidak keberatan untuk menerima sumbangan daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Sinar Harian
19 Ogos 2014

0 comments:

Post a Comment