Friday, September 5, 2014

Bakal pengantin buntu cari bapa

Nurul Farahin Mohamad

MUAR - Seorang bakal pengantin bimbang majlis pernikahannya tertangguh berikutan ketiadaan bapa kandung sebagai wali.

Nurul Farahin Mohamad, 20, berkata, dia dan bakal suami, Mohd Hassan Jetgeri,21, dijadual bernikah pada 27 September ini di rumahnya di Taman Pagoh Jaya.

Menurutnya, bapanya, Mohamad Senol, 54, menghilangkan diri ketika dia berusia tujuh bulan dan sehingga kini gagal dikesan walaupun pelbagai usaha dilakukan.

“Abang sulung, Nurizwan,33, tidak pernah berhenti mencari bapanya yang difahamkan berada di Johor Bahru.

“Saya bersama adik-beradik pernah ke kampung asal ayah di Taiping, Perak menemui keluarganya untuk mendapatkan  maklumat terkini di mana ayah berada,” katanya, semalam.

Katanya, dia juga ada menghubungi nombor telefon terkini bapanya yang diberikan keluarganya itu, tetapi panggilannya tidak pernah dijawab dan tindakan tersebut menambahkan lagi kebuntuannya.

Dia yang bekerja di sebuah butik pakaian di Petaling Jaya, Selangor berkata, bapanya tidak pulang ke rumah sehingga kini selepas pergi ke Johor Bahru untuk mencari kerja 19 tahun lalu.

“Saya menggunakan surat khabar untuk mencari bapa bagi membolehkan guna khidmat wali hakim untuk pernikahan ini jika  bapa masih tidak ditemui dalam tempoh terdekat.

“Kakak saya yang sebelum ini berkahwin pada 2011 juga pernah mencari bapa dalam surat khabar dan wali hakim,” katanya.

“Orang ramai yang mengenali atau mengetahui di mana bapanya berada diminta menghubunginya di talian 012-3379981 atau ibunya, 017-6018308,” katanya.

Sinar Harian
5 Sep 2014

0 comments:

Post a Comment