Monday, November 17, 2014

OKU rugi RM16,000 dilarikan isteri kedua

MUAR - Sudah jatuh, ditimpa tangga. Begitulah nasib menimpa seorang lelaki OKU apabila dikhianati isteri sendiri yang menghilangkan diri bersama wang tunai berjumlah RM16,000, Selasa lalu di Lenga.

Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Azman Ayob berkata, wang tersebut hasil kutipan bersama rakan mangsa untuk menjalankan tanaman kelapa sawit secara berkelompok.

“Mangsa berusia 59 tahun menyedari kehilangan wang itu yang disimpan dalam almari sebaik sahaja bangun daripada tidur selepas melihat pintu almari terbuka, kira-kira jam 2 petang.

“Lebih mengejutkan apabila barang milik isterinya yang berusia 33 tahun juga sudah tiada dalam almari berkenaan,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, mangsa cuba menghubungi telefon bimbit isterinya tetapi tidak berjaya dan kemudian membuat laporan di balai polis berhampiran.

Beliau berkata, mangsa mengahwini isterinya yang berstatus penduduk tetap (PR) berasal dari Thailand itu pada 2009 selepas kematian isteri pertamanya.

“Mangsa mempunyai empat anak hasil perkahwinan terdahulu dan bekerja sebagai pekebun.

“Kita sedang giat mengesan isteri mangsa dan meminta orang awam yang terlihat atau mengenali suspek diminta menghubungi balai polis berhampiran,” katanya.

Katanya lagi, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 10 tahun dan denda atau sebatan jika sabit kesalahan.

Sinar Harian
17 Nov 2014

0 comments:

Post a Comment