Wednesday, July 31, 2013

10 pelancong Singapura nyaris maut, bas terbalik

Keadaan bas yang terbalik selepas terlibat dalam kemalangan di KM145.7 Lebuh Raya Utara Selatan dekat Pagoh di sini. Gambar NST

PAGOH - Hasrat 10 pelancong Singapura untuk bercuti di Pulau Pinang tidak kesampaian apabila bas mewah yang dinaiki terbalik dan terseret di kilometer 145.7, Lebuh Raya Utara Selatan, arah selatan dekat sini, awal pagi ini.

Dalam kejadian pukul 2 pagi yang hanya 500 meter dari Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Lebuh Raya Utara Selatan Pagoh itu, kesemua penumpang yang berumur antara 20an hingga 50an tercedera dan seorang wanita tua pengsan akibat terhantuk dengan kuat.

Sementara dua pemandunya yang merupakan warga tempatan, Zainal Abidin, 50an, dan Mohd. Rusdi Ahmad, 28, tercampak keluar dari bas mewah berkenaan dan mengalami cedera di bahagian kaki serta anggota badan.

Bas milik syarikat dari Ipoh, Perak itu terbalik di bahagian tengah pembahagi jalan dan mengakibatkan semua cermin tingkap pecah selain beberapa badan bas terkopak dan remuk teruk termasuk beberapa kerusi penumpang tercabut keluar. - KOSMO!

31 Jul 2013

0 comments:

Post a Comment