Wednesday, February 22, 2012

Mayat lelaki Nepal dijumpai tergantung pada pokok

MUAR - Seorang peniaga ayam terkejut apabila menjumpai mayat seorang lelaki tergantung pada sebatang pokok berhampiran jalan utama di Kawasan Perindustrian Parit Jamil, dekat sini, semalam.

Man Bahadur Tamang, 33, ditemui mati kira-kira jam 7.45 pagi oleh orang awam yang melalui jalan berkenaan.

Saksi kejadian, Raihan Ramzan, 37, berkata, pada mulanya dia menyangka objek yang dilihat hanyalah sebuah patung yang tergantung pada pokok tersebut.

Menurutnya, setelah diamati ia adalah mayat lelaki warga Nepal yang juga pekerja kilang perabot di kawasan perindustrian berkenaan.

“Saya sering kali menggunakan jalan ini untuk menghantar ayam proses kepada pelanggan di kedai berhampiran.

“Tetapi pada pagi kejadian, saya tergerak hati untuk memberhentikan kenderaan berhampiran pokok berkenaan selepas melihat objek tergantung pada pokok ini,” katanya.

Raihan berkata, kebetulan sebaik sahaja dia memberhentikan kenderaan di tempat kejadian, seorang polis bantuan melalui kawasan itu.

“Dia (polis bantuan) yang menghubungi polis untuk memaklumkan penemuan ini,” katanya.

Penyelia kilang tersebut yang hanya dikenali sebagai Stella ketika dihubungi berkata, Man Bahadur sudah lima tahun bekerja di kilang berkenaan.

“Sepanjang mengenalinya, Man Bahadur adalah pekerja yang rajin, tidak banyak karenah dan seorang yang pendiam. Beberapa hari sebelum ditemui mati, Man Bahadur tidak datang bekerja dan dia dipercayai ada masalah keluarga,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian tersebut.

“Ketika ditemui, mayat lelaki Nepal ini lengkap berpakaian, namun kami tidak dapat mengenal pasti punca kejadian kerana masih dalam siasatan.

“Hasil siasatan awal, tidak menemui sebarang bukti yang mengaitkan kejadian ini dengan unsur jenayah,” katanya.

Mohamad Nasir berkata, pihaknya masih menunggu laporan bedah siasat daripada Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF).

Sinar Harian
22 Feb 2012

0 comments:

Post a Comment