Saturday, April 12, 2014

Datuk ditahan, polis rampas ketamin seberat 509g

Azman menunjukkan dadah ketamin yang dirampas di sebuah rumah dekat Bakri, Selasa lalu.

MUAR - Seorang datuk berusia 59 tahun ditahan dan dadah bernilai RM127,000 dirampas dalam serbuan polis di sebuah rumah dekat Bakri di sini, Selasa lalu.

Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Azman Ayob berkata, ketamin seberat 509 gram dirampas sepasukan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar hasil maklumat dan risikan.

Menurutnya, pekerja kilang terbabit ditahan kira-kira jam 11.30 malam ketika isteri, anak dan cucunya tiada di rumah kerana keluar makan malam di sebuah restoran berhampiran.

“Hasil soal siasat suspek mengaku terbabit dengan kegiatan itu sejak enam bulan lalu yang menjadi pekerjaan sampingannya  untuk menambah pendapatan keluarga.

“Bahan larangan tersebut boleh menampung keperluan kepada 2,500 penagih di sekitar daerah ini dan daerah berhampiran,” katanya kelmarin.

Beliau berkata, dadah itu dijumpai dalam botol serta  paket plastik dan masih belum sempat dibungkus dalam paket kecil untuk edaran kepada pelanggannya.

Azman berkata, ujian air kencing ke atas suspek didapati bebas dadah serta tidak mempunyai sebarang rekod jenayah lampau.

“Bagaimanapun suspek ditahan reman sehingga 13 April ini untuk siasatan lanjut bagi mengetahui sumber dadah diperoleh dan kemungkinan  terdapat  rakan-rakan suspek yang masih bebas. Kes disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya.

Sinar Harian
12 Apr 2014

0 comments:

Post a Comment