Friday, September 14, 2012

Bas Bawa Rombongan Anwar Dibaling Cat Merah Di Muar


MUAR: Sebuah bas yang membawa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan 18 anggota rombongannya dibaling dengan cat merah oleh dua remaja bermotosikal ketika bas itu berhenti berhampiran Masjid Jamek Bandar Tangkak di Jalan Hasan di sini, Jumaat.

Pemandu bas berkenaan, Faizal Abdul Kadir berkata, kejadian itu berlaku pada kira-kira pukul 1.45 tengah hari ketika anggota rombongan Ketua Pembangkang tersebut baru sahaja selesai menunaikan solat Jumaat di masjid itu.

Dua remaja yang menunggang motosikal tiba-tiba berhenti dan menyimbah cat ke atas bahagian sisi kanan bas yang memaparkan gambar Anwar sebelum melarikan diri, katanya kepada Bernama.

"Bas ini membawa 19 penumpang termasuk Anwar, Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saifuddin Nasution Ismail, Pesuruhjaya PAS Johor Datuk Dr Mahfodz Mohamed dan Ketua PKR Johor Datuk Chua Jui Meng," katanya.

Sementara itu,Ketua Polis Daerah Ledang, Supt Harun Idris ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu kira-kira pukul 3.05 petang.

Katanya polis sedang mengenal pasti dua remaja terlibat dan siasatan awal polis mendapati nombor pendaftaran motosikal yang digunakan adalah palsu. -BERNAMA

14 Sep 2012

0 comments:

Post a Comment