Sunday, September 23, 2012

Jururawat HPSF dirai


Antara jururawat yang diraikan dalam majlis tersebut.

MUAR – Seramai 30 jururawat Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) yang sudah dan bakal bersara tahun ini diraikan dalam majlis khas diadakan di Dewan Bistari hospital berkenaan, dekat sini, kelmarin.

Penyelia Jururawat, Khatijah Hitam berkata, kira-kira 20 jururawat yang lahir pada 1956 akan mencapai umur persaraan dan 10 daripada mereka sudah bersara pada Julai lalu.

“Mereka menghabiskan masa selama 30 tahun berkhidmat di hospital dan kita menghargai jasa, komitmen  dan kesetiaan mereka,” katanya.

Sementara itu, wakil kumpulan jururawat yang bersara, Talha Ahmad berkata, kerjaya sebagai jururawat bukanlah satu tugas yang mudah.

“Ia menuntut kesabaran yang tinggi terutama dalam melayan karenah pesakit yang perlu dilalui setiap hari oleh semua jururawat.

“Mereka yang mencapai umur persaraan telah melalui banyak cabaran, tetapi berjaya menghadapinya dengan tekad yang kuat,” katanya.

Katanya, mereka akan meninggalkan hospital itu dan kumpulan baru akan mengambil alih tugas mereka.

“Kami berharap kumpulan baru ini dapat memberikan komitmen sepenuhnya sepanjang berkhidmat di sini.

“Kita mahu mereka pelajari kemahiran berkaitan kejururawatan terutamanya berhadapan dengan pelanggan supaya dapat memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat,” katanya.

Sinar Harian 
23 Sep 2012

0 comments:

Post a Comment