Thursday, October 17, 2013

Anggota polis maut selepas pulang beraya

KEADAAN dua kereta dan mangsa yang terlibat dalam kemalangan maut di Batu 12, Jalan Bakri-Air Hitam, Muar, Johor, malam kelmarin.

MUAR 16 Okt. - Seorang anggota polis terbunuh dalam kemalangan di Batu 12, Jalan Bakri-Air Hitam dekat sini ketika dalam perjalanan pulang ke tempat kursus selepas menyambut Aidiladha di kampungnya di Batu Pahat malam tadi.

Dalam insiden kira-kira pukul 10 malam itu, mangsa, Konstabel Mohd. Ishak Morhasham, 26, dari Ibu Pejabat Polis Daerah Tumpat, Kelantan, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

Difahamkan, mangsa dalam perjalanan pulang ke Maktab Teknik Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Batu 5, Bakri dekat sini, untuk menyambung kursus yang diikuti di maktab itu sejak beberapa bulan lalu.

Sebelum ini, mangsa dikatakan pulang bercuti menyambut Aidiladha bersama keluarganya di Taman Jorak Senawi, Tongkang Pechah, Batu Pahat.

Namun malangnya apabila tiba di tempat kejadian, kereta Honda Civic dipandunya hilang kawalan dan bertembung dengan sebuah kereta jenis Toyota dari arah Muar menghala ke Yong Peng, Batu Pahat.

Rempuhan kuat menyebabkan dua kenderaan terbabit terbabas ke bahu jalan.

Orang awam yang membantu mengeluarkan Mohd. Ishak mendapati mangsa sudah pun meninggal dunia di tempat kejadian.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Muar, Supritendan Sahadan Jaafar ketika dihubungi memberitahu, mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) untuk bedah siasat manakala seorang pemandu kereta lain yang turut cedera dimasukkan ke hospital sama untuk rawatan.

"Saksi kejadian diminta menghubungi mana-mana balai polis berhampiran untuk memberi maklumat bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Utusan
16 Okt 2013

0 comments:

Post a Comment