Monday, April 2, 2012

Ajal sebelum baiki rumah

MUAR: Impian seorang ibu tunggal mengubah suai rumah pusaka bagi keselesaan mereka empat beranak tidak kesampaian apabila dia maut dalam kemalangan membabitkan motosikal, dua kereta dan sebuah lori ketika dalam perjalanan ke tempat kerja di Batu 7½, Jalan Bakri - Air Hitam, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 7 pagi, Rapiah Ahmad Musman, 45, dalam perjalanan ke tempat kerjanya di sebuah kilang di kawasan perindustrian Bakri, di sini.

Anak kedua arwah, Zulazrie Abdul Wahab, 20, berkata, ibunya menyatakan hasrat mengubah suai rumah pusaka diduduki mereka beberapa hari lalu untuk memberi keselesaan kepada mereka tiga beradik.

“Bagaimanapun, saya memintanya menunggu sehingga hujung bulan depan apabila saya mendapat gaji. Tanpa diduga, itulah permintaan terakhir ibu sebelum dia meninggal dunia pagi tadi (semalam),” katanya.

Katanya, arwah keluar dari rumah mereka di Parit Kemin, Air Hitam, di sini, seperti biasa iaitu sekitar jam 6.30 pagi untuk ke tempat kerja di kawasan perindustrian Bakri.

Menurutnya, ketika itu dia tidak melihat perubahan pada ibunya dan sebaik menghantar arwah di depan pintu, dia terus menyambung tidur.

“Pada jam 7.15, kakak sulung saya menerima panggilan daripada penyelia kilang tempat ibu bekerja yang bertanya mengapa ibu tidak hadir,” katanya.

myMetro
1 Apr 2012

0 comments:

Post a Comment