Thursday, April 12, 2012

Hajat tak sampai pergi kedai


MUAR – Hajat seorang anak untuk membawa ibunya pergi kedai tidak kesampaian apabila ibunya maut setelah terbabit dalam kemalangan di Jalan Abdul Rahman berhampiran Parit Sakai dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari, Jaminah Dariman, 74, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Manakala anaknya, Suhailah Amal, 51, mengalami kecederaan parah di kepala dan kini dirawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar. Kejadian tersebut dipercayai berlaku apabila motosikal jenis Modenas Kriss yang ditunggangi Suhailah hilang kawalan selepas digesel sebuah kereta jenis BMW.

Kereta terbabit dipandu seorang lelaki yang cuba memotong kenderaan lain tetapi gagal lalu memasuki lorong motosikal sebelum bergesel dengan motosikal yang ditunggangi mangsa.

Akibat geselan itu, motosikal mangsa hilang kawalan sebelum kedua-duanya tercampak ke atas jalan raya. 

Bagaimanapun, pemandu kereta tersebut tidak mengalami sebarang kecederaan dan telah membuat laporan di balai polis berhampiran.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan mayat mangsa di bawa ke HPSF untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sinar Harian
12 Apr 2012

Ibu dibawa beli-belah maut nahas 

MUAR: Hasrat seorang wanita membawa ibunya membeli-belah di bandar ini tidak kesampaian apabila motosikal yang mereka tunggang terbabit dalam kemalangan di Jalan Abdul Rahman berhampiran Parit Sakai di sini, kelmarin menyebabkan ibunya itu meninggal dunia di tempat kejadian.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Jaminah Dariman, 74, meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala serta badan. Anaknya, Suhailah Amal, 51, parah dan kini di rawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar.

Difahamkan, ketika kejadian, dua beranak itu dalam perjalanan ke bandar Muar untuk membeli pakaian serta barangan keperluan dapur.

Saksi, Ahmad Md Monoto, 20, berkata, ketika kejadian dia mahu melintas jalan berkenaan bersama rakan sebelum terlihat sebuah kereta jenis BMW cuba memotong kenderaan di depan, namun gagal.

“BMW terbabit kemudiannya menghimpit ke bahu jalan dan memasuki laluan motosikal sebelum bergesel dengan motor ditunggang mangsa.

“Saya lihat penunggang motosikal itu hilang kawalan dan kedua-duanya kemudiannya tercampak ke atas jalan raya,” katanya.

Menurut Ahmad, orang ramai cuba membantu, namun seorang daripada mangsa meninggal dunia tidak lama kemudian.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan kejadian. Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Jenazah mangsa di bawa ke HPSF untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya.

myMetro 13 Apr 2012

0 comments:

Post a Comment