Friday, January 4, 2013

Jiran tua kemaruk seks


MUAR - Dua beradik berusia 14 dan 11 tahun terpaksa melalui  pengalaman ngeri apabila menjadi mangsa rogol dan cabul seorang warga emas dalam kejadian di sebuah kampung di Parit Jawa, di sini.

Perbuatan terkutuk jiran tua  durjana itu hanya terbongkar selepas mangsa yang berusia 14 tahun mengadu  kepada ibunya, sakit perut dan  tidak sedap badan yang dialaminya,  petang kelmarin.

Menurut sumber, kejadian yang berlaku antara November hingga Disember tahun lalu itu, bermula  ketika cuti persekolahan lalu yang  terjadi di belakang rumah mangsa.

“Ketika itu, mangsa yang  berusia 14 tahun mahu memetik buah  jambu sebelum didatangi warga emas  berkenaan yang juga jirannya dari  belakang lalu memeluknya.

“Lelaki berusia 60 tahun itu  bertindak membaringkan mangsa di atas tanah kemudian  menyuruh  memegang kemaluannya,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Kata sumber lagi, pada mulanya mangsa enggan berbuat sedemikian dan meronta untuk melepaskan diri tetapi tidak berjaya.

Jelasnya, warga emas itu  sebaliknya bertindak agresif dengan  menekup mulut dan merogol mangsa tanpa belas kasihan.

Difahamkan, kejadian itu  berlaku berulang kali iaitu beberapa hari  selepas  kejadian pertama apabila  lelaki berkenaan memanggil mangsa datang ke rumah dengan alasan  mahu memberi ayam goreng.

“Mangsa tidak mengesyaki  muslihat warga emas itu, menyebabkan dia sekali lagi dirogol sebaik sahaja memasuki rumah tersebut.

“Mangsa yang menangis  ketakutan kemudiannya dibenarkan pulang oleh warga emas berkenaan,” katanya.

Sumber berkata, ibu mangsa mengesyaki perlakuan pelik anaknya lalu mendesak supaya menceritakan hal sebenar, namun terkejut apabila mengetahui anaknya yang berusia 11 tahun turut pernah menjadi mangsa cabul jirannya itu.

Katanya, lelaki tersebut  mengumpan kanak-kanak berusia 11 tahun itu dengan wang dan makanan sebelum merabanya.

Berikutan itu, ibu mangsa  membawa kedua-dua anaknya  membuat laporan di Balai Polis Parit Jawa, kelmarin.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli ketika mengesahkan  menerima laporan kejadian berkenaan.

Menurutnya, mangsa dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar untuk pemeriksaan lanjut dan polis akan menunggu laporan hasil pemeriksaan berkenaan.

“Warga emas yang tidak mempunyai pekerjaan tetap itu kini ditahan reman sehingga 6 Januari ini untuk siasatan lanjut. Kes disiasat mengikut Seksyen 376 dan Seksyen 354 Kanun Keseksaan,” katanya.

Sinar Harian 4 Jan 2012

0 comments:

Post a Comment