Thursday, March 21, 2013

Lelaki rempuh lori elak diragut


Mangsa cedera di kepala, kaki dan tangan ketika cuba mengelak diragut di Jalan Sakeh, kelmarin.

MUAR - Seorang lelaki cedera pada beberapa bahagian badan akibat merempuh  sebuah lori ketika cuba mengelakkan rantai emas dipakainya daripada diragut dua penjenayah dalam kejadian di Jalan Sakeh di sini, kelmarin.

Kejadian kira-kira jam 4.45 petang itu berlaku ketika mangsa berusia lingkungan 20an menunggang motosikal sendirian dari Bakri menghala ke Sungai Abong.

Saksi kejadian yang hanya dikenali Lim, 40, berkata, sebelum berlaku cubaan ragut itu, dia melihat motosikal mangsa diekori dua motosikal lain yang ditunggangi lelaki dalam keadaan mencurigakan.

Menurutnya, apabila menghampiri motosikal mangsa, salah seorang suspek meletakkan tangannya ke leher mangsa untuk cuba menarik rantai emas dipakainya.

“Mangsa yang terkejut dengan tindakan itu, memecut laju motosikalnya tetapi memasuki laluan kanan lalu merempuh bahagian hadapan lori yang dalam perjalanan dari Sungai Abong ke Bakri.

“Akibat rempuhan itu, mangsa terjatuh ke atas jalan raya dan mengalami kecederaan di kepala, kaki dan  tangan,” katanya kepada  Sinar Harian.

Lim berkata, ketika kejadian dia berada di sebuah kedai makan sementara menunggu tempahan makanannya siap berhampiran dengan lokasi.

Jelasnya, suspek gagal  meragut mangsa dan segera  meninggalkan tempat itu  sejurus  kejadian tersebut disedari orang ramai.

“Orang ramai membantu menyelamatkan mangsa yang terbaring di atas jalan sebelum menghubungi ambulan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli, mengesahkan laporan kejadian dan usaha menjejaki suspek sedang giat dijalankan.

Sinar Harian
21 Mac 2013

0 comments:

Post a Comment