Monday, March 18, 2013

Mekanik maut rempuh pikap abang

Kereta yang dipandu mangsa remuk selepas terlibat dalam kemalangan. 


B Gunalan

Mekanik maut, empat parah

MUAR  - Seorang mekanik maut selepas kereta yang dipandunya merempuh kenderaan abangnya dari arah belakang dalam kemalangan di kilometer 143 di Lebuh Raya Utara Selatan berhampiran  Pagoh, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.45 pagi itu, mangsa B Gunalan, 27, meninggal dunia di tempat kejadian, manakala empat penumpang lain terselamat tetapi mengalami kecederaan parah.

Kejadian itu dipercayai berlaku apabila kereta Proton Wira yang dipandu mangsa gagal mengelak kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota  Hilux yang dipandu abangnya, B Suresh, 28, yang membrek mengejut di hadapannya.

Gunalan yang berasal dari Taman Sri Mahsan, Bahau, Negeri Sembilan maut akibat cedera parah di kepala dan anggota badan manakala seorang adiknya dan tiga rakannya yang turut menaiki kereta sama patah tangan dan kaki.

Suresh yang  mengalami cedera ringan ketika ditemui berkata, kejadian berlaku dengan pantas selepas dia membrek kenderaannya secara tiba-tiba sebelum dirempuh kereta adiknya dari belakang.

“Selepas melanggar kereta saya, kereta Gunalan melanggar pula pembahagi jalan. Akibat kecederaan teruk dia meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya ketika ditemui di rumah mayat Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) di sini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Muar, Superitendan Sahadan Jaafar berkata, kejadian itu berlaku ketika pasangan adik beradik itu dalam perjalanan dari Bahau, Negeri Sembilan ke Johor Bahru, Johor.

“Mangsa yang cedera dirawat di HPSF dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya pada sidang media selepas Majlis Penyerahan Tabung Wira Lahad Datu Sumbangan Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Melayu  Johor (PPPKMNJ) cawangan Muar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar, semalam.

Sinar Harian
19 Mac 2013

0 comments:

Post a Comment