Monday, March 18, 2013

Pecah rumah nak bayar hutang Ah Long


MUAR - Ketua kumpulan Angah yang berusia 21 tahun dikatakan terbabit dengan kes pecah rumah dan mencuri motosikal di sekitar Muar sejak tahun lalu kerana mahu melangsaikan hutangnya dengan Ah Long.

Timbalan Ketua Polis Daerah Muar, Supt Shahadan Jaafar berkata pemuda berasal dari Klang, Selangor itu berhutang dengan Ah Long untuk membeli syabu yang ditagihinya sejak sekian lama.

Lelaki itu dan seorang lagi rakannya yang berusia 22 tahun masing-masing diberkas pada 5 dan 10 Mac lalu, katanya kepada pemberita hari ini.

Shahadan berkata dengan penahanan kedua-dua suspek, polis menemui semula tiga buah motosikal, sejumlah alat ganti motosikal, CPU komputer, telefon mudah alih dan lain-lain barangan curi yang kesemuanya bernilai kira-kira RM100,000.

"Kita percaya dengan penahanan kedua-dua suspek, kita dapat menyelesaikan empat kes curi motosikal dan pecah rumah di kawasan Parit Jawa dan sekitar bandar Muar," katanya sambil menambah polis masih lagi memburu dua lagi anggota kumpulan tersebut.

Kedua-duanya direman sehingga 17 Mac bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 457 (pecah rumah dan mencuri) yang membawa hukuman penjara sehingga 14 tahun, sebatan dan denda jika sabit kesalahan.

Shahadan berkata dua peniaga besi buruk juga turut diberkas kerana membeli barangan curi dari kumpulan itu dan akan didakwa di mahkamah tidak lama lagi. - Bernama

13 Mac 2013

0 comments:

Post a Comment