Friday, June 14, 2013

Azman Ayob OCPD Muar yang baharu

MUAR 14 Jun - Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang, Selangor, Asisten Komisioner Azman Ayob dilantik sebagai Ketua Polis Daerah Muar yang baru berkuat kuasa hari ini.

Beliau dilantik bagi menggantikan Senior Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli yang dinaikkan pangkat sebagai Ketua Staf Pasukan Gerakan Khas, Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (Esscom) pada 9 Mei lalu.

Majlis serah terima tugas antara Azman dan pemangku Ketua Polis Daerah, Supritendan Sahadan Jaafar berlangsung di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) hari ini dan turut disaksikan Ketua Polis Johor, Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff.

Mohd. Mokhtar dalam ucapannya berkata, pelantikan Azman adalah tepat memandangkan beliau bukan hanya mempunyai pengalaman luas, malah mempunyai kredibiliti tersendiri dalam mendepani cabaran polis untuk menjaga keselamatan orang awam dan mengurangkan kes jenayah.

"Saya yakin dengan pengalaman dan khidmat cemerlang Azman selama ini dapat memenuhi tuntutan sebagai ketua di IPD Muar yang sebelum ini dipangku dengan baik oleh Sahadan.

"Semoga segala isu yang dihadapi dapat ditangani dengan bijak selain menjalinkan kerjasama erat dengan masyarakat supaya dapat meneruskan kecemerlangan IPD ini ke peringkat yang lebih tinggi," katanya. - UTUSAN ONLINE

14 Jun 2013


Anggota polis perlu bertugas penuh semangat

MUAR - Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff  hari ini mengingatkan anggota pasukan itu agar tidak terperangkap dengan perbuatan segelintir pihak yang cuba menanam kebencian terhadap mereka.
    
Sebaliknya kata beliau, anggota dan pegawai polis harus meneruskan tugas dengan penuh semangat demi kesejahteraan dan keselamatan negara.
    
"Pastikan kita tidak tunduk kepada tuntutan-tuntutan kumpulan ini. Kita akan bertugas dengan penuh integriti berlandaskan undang-undang, kita tidak akan layan kecaman-kecaman mereka yang tidak berasas itu," tegas beliau.
     
Mokhtar berucap pada majlis serah terima tugas jawatan Ketua Polis Daerah Muar di antara pemangku Ketua Polis daerah itu, Sahadan Jaafar dengan Ketua Polis Daerah Muar yang baharu, ACP Azman Ayub di Mes Pegawai Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini hari ini.
    
"Akhir-akhir ini kita telah dihina dan dicela oleh segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab, yang cuba melemahkan semangat anggota PDRM.

Mereka sudah lupa selama 207 tahun polis telah membawa kemakmuran kepada negara ini," katanya.
     
Beliau mahu agar anggota pasukan itu terus bekerja dengan semangat berpasukan dan berusaha meningkatkan keupayaan mereka dalam mengumpul maklumat yang tepat agar dapat mencegah serta menyelesaikan kes dengan cepat.
     
Terdahulu Azman dalam ucapannya meminta anggota di IPD Muar memberi kerjasama penuh kepada beliau dalam misi membanteras jenayah di daerah itu.
     
"Kita tidak boleh lagi membuat apa-apa kesilapan yang seterusnya menjadi isu hingga menyebabkan PDRM menjadi tidak relevan," katanya. - Bernama

14 Jun 2013

0 comments:

Post a Comment