Saturday, June 22, 2013

Polis Johor tidak akan layan pihak perlekehkan anggota

MUAR 21 Jun - Polis Johor tidak akan tunduk atau melayan usaha pihak tertentu yang mencela dan memperlekehkan peranan pasukan itu sebaliknya terus memberi khidmat terbaik kepada masyarakat.

Ketua Polis negeri, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Sharif berkata, pihak tidak bertanggungjawab berkenaan cuba mengeksploitasi dan memanipulasi sesuatu isu untuk menanam kebencian supaya masyarakat memandang negatif terhadap pasukan PDRM.

"Sejak akhir-akhir ini kita dihina dan dicela tetapi ini tidak melemahkan semangat kita seolah mereka lupa peranan polis yang bawa kemakmuran di negeri ini. Saya gesa supaya kita tidak terpengaruh dan terpedaya kerana tugas kita adalah satu ibadat.

"Kita teruskan tugas dan tidak akan tunduk dengan tuntutan remeh atau tidak masuk akal. Kita perlu bertugas dengan penuh integriti dan tidak akan layan kecaman tidak berasas. Saya akan tentukan orang-orang bawah saya tidak diperlekehkan, itu janji saya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis serah tugas Ketua Polis Daerah Muar daripada Supritendan Sahadan Jaafar kepada Asisten Komisioner Azman Ayob di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar baru-baru ini.

Mohd. Mokhtar berkata, polis kontinjen negeri ini perlu terus bekerja sebagai satu pasukan selain bekerjasama dengan masyarakat dalam membanteras kegiatan jenayah serta kekal menunjukkan taat setia kepada pucuk pimpinan.Katanya, pihak polis perlu peka dan mengikut peredaran semasa dalam menghadapi penugasan kepolisan yang semakin mencabar ketika ini serta perlu bijak daripada penjenayah.

Utusan
22 Jun 2013


0 comments:

Post a Comment