Sunday, June 30, 2013

Lelaki hilang ditemui mati lemas


CHONG HUAT

MUAR - Seorang lelaki yang dilaporkan hilang dari rumahnya kelmarin, ditemui mati lemas di Sungai Muar berhampiran Jambatan Sultan Ismail, di sini, semalam.

Mayat mangsa, Lim Chong Huat, 53, dari Parit Amal Laut, ditemui orang awam jam 11.30 pagi yang lengkap berpakaian tersangkut di celah batu berdekatan Jeti Muar.

Adik mangsa, Lim Ah Chui, 44, berkata, abangnya sakit mental sejak berumur 18 tahun dan tidak pulang ke rumah sehingga malam selepas keluar bersiar-siar di bandar ini kira-kira jam 8 pagi, kelmarin.

“Ada penduduk beritahu melihat abang tidur di bawah Jambatan Sultan Ismail. Namun, apabila saya ke sana, rupa-rupanya polis sedang membungkus mayat abang,” katanya.

Seorang saksi, Nazrul Hashim, 25, memaklumkan, pada jam 11 pagi tadi (semalam) dia memasang lampu jalan berhampiran kawasan kejadian dan nampak mangsa masuk ke kolam air pancut di Laman Maharani sebelum keluar dan masuk ke sungai.

Menurutnya,  selepas itu mangsa naik ke tebing  sungai seperti mencari barang hilang.

“Saya tergerak hati melihat semula ke arah sungai dan nampak kepala serta badannya terapung dibawa arus sebelum hilang.

“Saya kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar, pada jam 11.40 pagi untuk memaklumkan perkara itu,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azman Ayob mengesahkan menerima laporan kejadian tersebut.

Jelasnya, kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Sinar Harian
30 Jun 2013

0 comments:

Post a Comment