Thursday, June 13, 2013

Ibu cemas bayi diculik 5 jam

BAYI lelaki yang hilang lima jam dijumpai seorang peniaga wanita di sebuah tandas di medan selera di Yong Peng, Batu Pahat kelmarin.

MUAR - Seorang wanita tidak menyangka kedatangan seorang lelaki yang kononnya mahu menghantar ikan dipesan bapa mertuanya mengundang peristiwa cemas selama lima jam apabila lelaki itu bertindak melarikan bayinya yang berusia setahun.

Sebelum kejadian pukul 10 pagi kelmarin itu, seorang lelaki datang dengan menaiki sebuah kereta Proton Persona ke rumah mangsa di Jalan Bakariah di sini dan memberitahu mahu menghantar kotak kononnya berisi ikan yang dipesan bapa mertuanya.

Tanpa rasa curiga, wanita itu terus membuka pintu pagar rumahnya lalu mempelawa lelaki itu masuk ke dalam rumah. Bagaimanapun, sebaik berada di dalam rumah, lelaki itu terus menolak wanita itu menuju ke dapur rumah.

Suspek kemudian bertindak mengikat kedua-dua belah tangan dan mata wanita itu sebelum membawa lari anak lelaki bongsu mangsa yang berusia setahun.

Bagaimanapun, dua lagi anak mangsa tidak diapa-apakan. Semasa kejadian, suami wanita tersebut tiada di rumah kerana bekerja.

Kosmo
13 Jun 2013


Tangisan depan tandas

Muar: “Saya baru selesai menunaikan solat Zuhur apabila terdengar tangisan bayi lalu mencari di kawasan sekitar sebelum menemui bayi itu di atas lantai di depan tandas,” kata seorang wanita dikenali sebagai Zainab di sini, semalam.

Zainab yang berniaga di medan selera di Yong Peng menemui bayi lelaki berusia setahun yang diculik di rumah mangsa di Jalan Bakariah, kelmarin.

Menceritakan kejadian, Zainab berkata, pada jam 2 petang, dia ke surau di medan selera berkenaan.

“Selepas mendengar bayi menangis saya cuba mencari di kawasan sekitar namun gagal lalu turun ke tingkat bawah dan terkejut menemuinya di atas lantai depan tandas lalu membawanya ke gerai jualan,” katanya.

Menurut Zainab, dia dan peniaga bertanyakan pelanggan sama ada mereka mengenali bayi itu namun tiada yang mengaku.

“Saya membeli lampin pakai buang bagi menggantikan lampinnya dan pada jam 7 malam, selepas selesai berniaga, membawa bayi berkenaan ke Balai Polis Yong Peng,” katanya.

myMetro
13 Jun 2013

0 comments:

Post a Comment