Sunday, June 16, 2013

Razali ikrar utamakan pengundi Parlimen Muar

MUAR - Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berikrar untuk mengutamakan pengundi kawasan Parlimen Muar walaupun sibuk membantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan lapan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri.

Razali berkata antara tugas utamanya kini adalah mengemudi Biro Tatanegara dan membantu menjaga Felda memandangkan terdapat 56 kawasan Parlimen di seluruh negara mempunyai rancangan penempatan itu.

"Keutamaan saya ialah Parlimen Muar yang saya wakili supaya kawasan ini tidak tercicir dari arus pembangunan. Kita juga mahu menentukan supaya Barisan Nasional (BN) terus menerima sokongan rakyat pada pilihan raya umum akan datang," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis kesyukuran kemenangan BN bagi kerusi Parlimen Muar dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Balang pada pilihan raya umum ke-13, di sini, malam tadi.

Sementara itu, beliau yang juga pengarah pilihan raya BN Parlimen Muar berkata pihaknya membuat keputusan untuk tidak mengemukakan petisyen pilihan raya walaupun kalah di 10 kawasan peti undi DUN Maharani dan lima peti undi DUN Sungai Balang.

"Kita ada asas untuk mengemukakan bantahan itu tetapi kita tidak mahu membawanya ke mahkamah. Kita juga tidak marah kepada mereka yang tidak mengundi BN sebaliknya akan berusaha lebih gigih bagi menarik sokongan mereka kepada kita pada pilihan raya umum ke-14 kelak," katanya. - Bernama

16 Jun 2013

0 comments:

Post a Comment