Friday, June 7, 2013

Penjual tiket feri mati ditembak


Pegawai penyiasat melakukan pemeriksaan ke atas mayat Chai Heng yang ditembak dari jarak dekat menggunakan pistol.

Muka penuh darah, kelongsong peluru tepi mayat

MUAR - Seorang lelaki maut dipercayai akibat ditembak dari jarak dekat pada bahagian mukanya di sebuah taman permainan kanak-kanak di Taman Seri Temiang, Jalan Salleh, dekat sini, malam kelmarin.

Mangsa, Tee Chai Heng, 51, yang juga penjual tiket feri ditemui jirannya kira-kira jam 9 malam dalam keadaan berlumuran darah iaitu hanya 30 meter dari rumahnya.

Saksi kejadian yang enggan dikenali berkata, kira-kira jam 8.30 malam, dia terdengar bunyi letupan seperti mercun dari arah taman permainan yang disangkanya dilakukan oleh kanak-kanak yang bermain di situ.

“Saya dengan rakan kemudiannya ke taman permainan itu untuk berehat dan mendengar bunyi telefon bimbit.

“Ketika cari arah bunyi telefon itu, kami dikejutkan dengan penemuan mayat seorang lelaki tanpa pakaian dalam keadaan terlentang dengan mukanya berlumuran darah,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, dia dan rakan kemudiannya bergegas pulang ke rumah untuk memaklumkan kepada bapa mengenai penemuan mayat tersebut serta menghubungi polis.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis daerah, Superintendan Sahadan Jaafar berkata, mangsa mati di tempat kejadian selepas ditembak menggunakan pistol.

Menurutnya, mangsa ditembak di bahagian bawah mata kanannya sebelum mayatnya ditemui jiran kira-kira jam 9 malam.

“Mangsa ditembak sebanyak satu kali dari jarak dekat dan dipercayai dia ditembak oleh seseorang yang mengenalinya.

“Kita menemui satu kelongsong peluru pistol tidak jauh dari tempat mangsa ditembak.

“Siasatan lanjut untuk mengenal pasti motif pembunuhan sedang dijalankan,” katanya.

Sahadan meminta saksi kejadian tampil membantu siasatan dengan menghubungi pegawai penyiasat Asisten Superintendan, Hayati Shariff di talian 019-7788977 atau mana-mana balai polis berhampiran.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar untuk bedah siasat dan kes  disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya.

Sinar Harian
8 Jun 2013

0 comments:

Post a Comment