Thursday, July 22, 2010

2 beradik hilang

LEDANG: Seorang ibu merayu dua anak perempuannya yang melarikan diri sejak pagi Ahad lalu kembali ke pangkuan keluarga kerana risaukan keselamatan mereka.

Intan Paimin, 37, berkata, dia pulang ke rumahnya di Taman Cempaka, Bukit Gambir untuk menghantar makanan tengah hari, namun terkejut mendapati kedua-dua anaknya tiada di rumah.

Siti Nabila Mohd Najib, 13, dan Siti Shazaemalina, 10, yang ditinggal berdua ketika dia keluar bekerja di pasar raya berhampiran tidak mempunyai masalah keluarga atau perselisihan faham.

Intan menghubungi suaminya, Mohd Najib Md Amin, 37, dan adiknya, Mohd Sairan Paimin, 34, bagi menjejaki kedua-dua beradik itu di rumah saudara atau rakan sekolahnya.

Menurutnya, sebelum ini anak-anaknya tidak pernah keluar rumah tanpa pengetahuannya dan dia cuba menghubungi mereka melalui telefon bimbit namun tidak berjawab.

Mohd Sairan pula berkata, rakannya ada ternampak Nabila dan adiknya menaiki bas ekspres di pekan Bukit Gambir menghala ke Johor Bahru dan menurut penjual tiket di kaunter bas berkenaan seorang remaja lelaki membelikan dua keping tiket untuk dewasa dan kanak-kanak.

Dia berharap Nabila dan Emalina pulang ke pangkuan keluarga kerana ibu bapanya bimbang sesuatu yang tidak diingini berlaku ke atas diri mereka.

Orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan mereka diminta menghubungi talian 012-3995803 (Mohd Najib) dan 017-6349654 (Mohd Sairan) atau memaklumkan balai polis berhampiran.

myMetro
20 Jul 2010

0 comments:

Post a Comment