Wednesday, July 14, 2010

Maut nahas lampu isyarat rosak

ARKIB 24 MAC 2010




ANGKAT...anggota bomba mengangkat mangsa yang terbabit kemalangan, semalam.



MUAR: Akibat lampu isyarat tidak berfungsi, seorang guru lelaki maut apabila kereta yang dinaikinya dirempuh sebuah kenderaan lain di persimpangan lampu isyarat di Jalan Kampung Parit Buaya di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 2 petang itu, kereta Proton Wira yang ditumpangi mangsa turut terbabas kira-kira 200 meter dan terjunam dalam parit kecil akibat rempuhan dari sebelah kiri oleh sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) menghala bandar Muar.

Mangsa, Mohd Hussein Masot, 41, yang berada di tempat duduk penumpang depan meninggal dunia di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) di sini, dua jam selepas kejadian.

Manakala pemandu kereta Proton Wira itu, juga seorang guru yang belum diperoleh identitinya, parah dan mengalami keretakan pada tulang pinggul.

Penumpang ketiga kenderaan itu, Syaidahnafishah Mohamed Yassin, 27, luka pada tangan dan kepala kini ditempatkan di sebuah wad hospital berkenaan.

Pemandu MPV, Ler Poh Choo, 44 dan penumpangnya, Tok Welon, 23, tidak cedera serius.

Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasri Ramli, ketika dihubungi berkata lampu isyarat di situ tidak berfungsi sejak beberapa hari lalu.

Menurutnya, kereta dinaiki mangsa menghala Pagoh sebelum dirempuh sebuah kenderaan lain yang menghala bandar Muar.

Ketiga-tiga mangsa dikeluarkan sepasukan anggota bomba sebelum mereka dihantar ke HPSF.

myMetro
24 Mac 2010

0 comments:

Post a Comment