Wednesday, July 14, 2010

Isteri maut

ARKIB 11 Julai 2010

MELAKA: Isteri seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal di Pondok Polis On Lok Batang Melaka, Selandar Jasin, dekat sini, yang cedera parah selepas kereta dipandunya terbabit dalam kemalangan ngeri dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda, petang kelmarin, meninggal dunia awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, siasatan mendapati ketika menghampiri tempat kejadian di depan Sekolah Menengah Kebangsaan Durian Tunggal, Jalan Bukit Balai, Alor Gajah, kenderaan dipandu mangsa dipercayai hilang kawalan lalu terbabas dan masuk ke laluan bertentangan.

Beliau berkata, pada masa sama kereta mangsa berlanggar dengan sebuah Pajero dari arah bertentangan yang dipandu Mohd Eszahar Mansor, 25, dari Balai Panjang, dekat sini.

“Akibat kemalangan itu, mangsa cedera parah dan dihantar ke Hospital Melaka (HM) untuk rawatan lanjut.

“Bagaimanapun ketika dirawat di wad kecemasan, kira-kira jam 3.35 pagi tadi (semalam) mangsa disahkan meninggal dunia.

“Mayatnya dihantar untuk bedah siasat di Jabatan Perubatan Forensik dan Bilik Mayat HM,” katanya.

Umar berkata, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1957 kerana memandu menyebabkan kematian.

Saksi kejadian diminta tampil membantu siasatan dengan menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Alor Gajah di talian 06-556 2222.

Suami mangsa, Md Ali Khamis, 40-an, tidak dapat menahan sebak ketika menunggu jenayah isterinya menjalani bedah siasat sebelum dimandikan.

Beliau yang enggan mengulas lanjut berhubung kejadian menimpa arwah isterinya berkata, jenazah akan dikebumikan di kampungnya di Kampung Parit Pinang Seribu, Muar Johor.

myMetro
11 Jul 2010

0 comments:

Post a Comment